RE: Seznam statistika hledání - tvrdá čísla

From: Karel Borovička Ing. <borovicka (zavinac)>
Date: Fri, 2 Apr 2010 09:49:53 +0200
Podíval jsem se na slovo kovošrot
(http://search.seznam.cz/?q=kovo%C5%A1rot&mod=f).
Podle statistiky seznamu má přesnou shodu 108
(http://search.seznam.cz/stats?collocation=kovo%C5%A1rot), za 28/1 -
1/4/2010.
Na 1-4 místě SERP máme 2 weby, jeden má ze seznam.cz na slovo kovošrot za
období 2/3/2010-1/4/2010 141 návštěv, druhý má 117 návštěv.

Čili: 108 hledanost, 110-120 měsíční návštěvnost.

Obdobně slovo Iveco daily
(http://search.seznam.cz/?q=iveco+daily&sId=gOdL74J_wQed95b28nUy&source=top)
přesná shoda 70, mezi 1-4 místem SERP 2 weby, jeden 136 návštěv, druhý 134
návštěv.

Čili: 70 hledanost, 130-140 měsíční návštěvnost.

A nakonec iveco eurocargo: přesná shoda (eurocargo iveco) 35, návštěvnost
75-85.


Dáte taky taková data?

Karel
-----Original Message-----
From: Lukáš Hyťha [mailto:lukas (zavinac) lepton.cz] 
Sent: Friday, April 02, 2010 8:41 AM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Seznam statistika hledání

No já bych to spíš interpretoval tak, že 80% z Těch uživatelů, kterí  
vůbec na něco kliknou. Pořád si myslím, že dost velké množství lidí  
nakonec stejně neklikne vůbec na nic a jde hledat dál, podle nějaké  
jiné fráze (i když tady to určutě záleží na té frázi) ....
No a kdybychom tedy vzali, že "jen" 80% na něco klikne, z toho 80% na  
první nebo druhý (rovnoměrně) - tak už to máte hned jenom 30%

Lukáš Hyťha
Lepton studio, spol. s r. o. (lukas (zavinac) lepton.cz)



On 2.4.2010, at 8:25, Martin R. Bruoth wrote:

> Sám mám zkušenosti podobné, 10% odpovídá tomu, co máme naměřeno i my.
>
> To co se uvádí bych interpretoval spíš tak, že 80% uživatelů věnuje  
> pozornost prvním dvěma odkazům. Záleží na metodice měření, jestli  
> tam uživatel hodí oko, jezdí myškou nebo klikne (i když měřit  
> kliknutí by bylo nejlogičtější, na druhou stranu, to by mohl měřit  
> převážně jen vlastník stránky vyhledávání) a bral bych to jako  
> velmi zajímavou informaci, respektive si nejsem jistý, jestli je  
> její publikace v zájmu majitele vyhledavače..
>
> Tuším, že před časem se někde diskutovalo, že ten skutečný proklik  
> alespoň na seznamu je na předním místech mnohem menší než se  
> očekává a reakci Yuhů jsme rozuměl, že to považuje za správné (z  
> hlediska vyhledavače a jeho uživatelů). Měření co znám se dělala v  
> jiné jazykové oblasti, na google (který třeba nemá screeshoty u  
> každého výsledku v SERP) a byla dělaná oční kamerou (což je o  
> pozornosti a hození oka a ne o prokliku). A znamená to také, že  
> uživatelé věnují mnohem více pozornosti nadpisu, screenshotu a  
> popisu odkazu, než by se očekávalo od automatu.
>
>
> Martin Bruoth
> http://www.aira.cz
>
> -----Original Message-----
> From: r.a.j (zavinac) centrum.cz [mailto:r.a.j (zavinac) centrum.cz]
> Sent: Friday, April 02, 2010 7:25 AM
> To: seo
> Subject: Seznam statistika hledání
>
>
> Dobrý den
> Chtěl bych se zeptat jaký máte rozdíl mezi statistikou hledanésho  
> slova uváděného
> na Seznamu a skutečnou návštěvností naměřenou např. GAnalyticsem.
> U nás je zarážející výsledek, že u slova s hledaností v 1500/den v  
> přesné shodě
> k nám na stránku, která je na toto slovo na 1. pozici, přijde jen  
> cca 1/10 návštěvníků.
> Uvádí se, že cca 80 - 90% uživatelů klikne na 1. - 2.  výskedek  
> fulltext. hledání. Neměla by
> pak být návštevnost mnohem vyšší. Místo přibl. 150 tak alespoň 1000?
>
> -- 
> ------------------------------------------------ (reklama)  
> ------------
> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
> ---------------------------------------------------------------------- 
> -
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama)  
> ------------
> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
> ---------------------------------------------------------------------- 
> -
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
>






-- 
------------------------------------------------ (reklama) ------------
SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo 
-----------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
Received on 02. 04. 2010, 09:49 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME