Re: Seznam statistika hledání - tvrdá čísla

From: Michael Blahut - Dobrý web <michal.blahut (zavinac)>
Date: Fri, 02 Apr 2010 10:03:43 +0200
Statistiky hledanosti Seznamu především neuvádějí hledanost - 
http://fulltext.sblog.cz/2009/02/12/28

Karel Borovička Ing. napsal(a):
> Podíval jsem se na slovo kovošrot
> (http://search.seznam.cz/?q=kovo%C5%A1rot&mod=f).
> Podle statistiky seznamu má přesnou shodu 108
> (http://search.seznam.cz/stats?collocation=kovo%C5%A1rot), za 28/1 -
> 1/4/2010.
> Na 1-4 místě SERP máme 2 weby, jeden má ze seznam.cz na slovo kovošrot za
> období 2/3/2010-1/4/2010 141 návštěv, druhý má 117 návštěv.
>
> Čili: 108 hledanost, 110-120 měsíční návštěvnost.
>
> Obdobně slovo Iveco daily
> (http://search.seznam.cz/?q=iveco+daily&sId=gOdL74J_wQed95b28nUy&source=top)
> přesná shoda 70, mezi 1-4 místem SERP 2 weby, jeden 136 návštěv, druhý 134
> návštěv.
>
> Čili: 70 hledanost, 130-140 měsíční návštěvnost.
>
> A nakonec iveco eurocargo: přesná shoda (eurocargo iveco) 35, návštěvnost
> 75-85.
>
>
> Dáte taky taková data?
>
> Karel
> -----Original Message-----
> From: Lukáš Hyťha [mailto:lukas (zavinac) lepton.cz] 
> Sent: Friday, April 02, 2010 8:41 AM
> To: seo (zavinac) nawebu.cz
> Subject: Re: Seznam statistika hledání
>
> No já bych to spíš interpretoval tak, že 80% z Těch uživatelů, kterí  
> vůbec na něco kliknou. Pořád si myslím, že dost velké množství lidí  
> nakonec stejně neklikne vůbec na nic a jde hledat dál, podle nějaké  
> jiné fráze (i když tady to určutě záleží na té frázi) ....
> No a kdybychom tedy vzali, že "jen" 80% na něco klikne, z toho 80% na  
> první nebo druhý (rovnoměrně) - tak už to máte hned jenom 30%
>
> Lukáš Hyťha
> Lepton studio, spol. s r. o. (lukas (zavinac) lepton.cz)
>
>
>
> On 2.4.2010, at 8:25, Martin R. Bruoth wrote:
>
>   
>> Sám mám zkušenosti podobné, 10% odpovídá tomu, co máme naměřeno i my.
>>
>> To co se uvádí bych interpretoval spíš tak, že 80% uživatelů věnuje  
>> pozornost prvním dvěma odkazům. Záleží na metodice měření, jestli  
>> tam uživatel hodí oko, jezdí myškou nebo klikne (i když měřit  
>> kliknutí by bylo nejlogičtější, na druhou stranu, to by mohl měřit  
>> převážně jen vlastník stránky vyhledávání) a bral bych to jako  
>> velmi zajímavou informaci, respektive si nejsem jistý, jestli je  
>> její publikace v zájmu majitele vyhledavače..
>>
>> Tuším, že před časem se někde diskutovalo, že ten skutečný proklik  
>> alespoň na seznamu je na předním místech mnohem menší než se  
>> očekává a reakci Yuhů jsme rozuměl, že to považuje za správné (z  
>> hlediska vyhledavače a jeho uživatelů). Měření co znám se dělala v  
>> jiné jazykové oblasti, na google (který třeba nemá screeshoty u  
>> každého výsledku v SERP) a byla dělaná oční kamerou (což je o  
>> pozornosti a hození oka a ne o prokliku). A znamená to také, že  
>> uživatelé věnují mnohem více pozornosti nadpisu, screenshotu a  
>> popisu odkazu, než by se očekávalo od automatu.
>>
>>
>> Martin Bruoth
>> http://www.aira.cz
>>
>> -----Original Message-----
>> From: r.a.j (zavinac) centrum.cz [mailto:r.a.j (zavinac) centrum.cz]
>> Sent: Friday, April 02, 2010 7:25 AM
>> To: seo
>> Subject: Seznam statistika hledání
>>
>>
>> Dobrý den
>> Chtěl bych se zeptat jaký máte rozdíl mezi statistikou hledanésho  
>> slova uváděného
>> na Seznamu a skutečnou návštěvností naměřenou např. GAnalyticsem.
>> U nás je zarážející výsledek, že u slova s hledaností v 1500/den v  
>> přesné shodě
>> k nám na stránku, která je na toto slovo na 1. pozici, přijde jen  
>> cca 1/10 návštěvníků.
>> Uvádí se, že cca 80 - 90% uživatelů klikne na 1. - 2.  výskedek  
>> fulltext. hledání. Neměla by
>> pak být návštevnost mnohem vyšší. Místo přibl. 150 tak alespoň 1000?
>>
>> -- 
>> ------------------------------------------------ (reklama)  
>> ------------
>> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
>> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
>> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
>> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
>> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
>> ---------------------------------------------------------------------- 
>> -
>>
>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
>> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>>
>>
>> --
>> ------------------------------------------------ (reklama)  
>> ------------
>> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
>> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
>> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
>> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
>> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
>> ---------------------------------------------------------------------- 
>> -
>>
>> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
>> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>>
>>
>>     
>
>
>
>
>
>
>   


-- 
Michael Blahut
Konzultant

Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
tel: 277 004 653, 600 | fax: 277 004 601
michael.blahut@dobryweb.cz | http://www.iinfo.cz | http://www.dobryweb.cz 

Nahlédněte pod pokličku Dobrého webu na Facebooku: http://www.dobryweb.cz/facebook 
Received on 02. 04. 2010, 10:03 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME