Re: Seznam statistika hledání

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Fri, 23 Apr 2010 19:25:10 +0200
Omlouvám se za starší reakci, nějak jsem teď konferenci nečetl.

Podle interních statistik seznamu je afaik průměr u první a druhé pozice
někde mezi 15-20 %, u Google je to u první okolo 40 %, u druhé okolo 30 %,
někde jsem před pár dny viděl jejich prezentaci s těmito čísly.

O příčinách rozdílu samozřejmě můžeme spekulovat, imho jsou to především
a) stále ještě trochu menší relevance Seznamu,
b) trochu jiná uživatelská skupina (google budou používat zkušenější lidé s
přesnějším hledáním)
c) jinak řešená SERP (otravnější Sklik, odkazy na zboží)
d) multijazyčnost Google (když hledám něco v jiném než nativním jazyce, tak
použiju trochu obecnější termín a vždy kliknu na první odkaz)
e) funkce I'm feeling lucky, která vás hodí rovnou na první výsledek, kterou
používá afaik někde  mezi 5-10 % lidí (ale to už je hodně starý údaj, nevím
jak se mění)

Tomáš Kapler
Váš http://SEO-konzultant.cz


2010/4/2 Martin <addd (zavinac) seznam.cz>

> nejčastěji se setkávám s čísly okolo 25-35% na prvních pozicích (řekněme
> první dvě, MAX tři... spiše dvě).
> Nicméně realita bude patrně jiná, žáleží na typu dotazu. ale bude to míň.
>
> Martin Matějka
>
>
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Marek Prokop <marek.prokop (zavinac) gmail.com>
> Předmět: Re: Seznam statistika hledání
> Datum: 02.4.2010 16:22:57
> ----------------------------------------
> Dobrý den,
>
> 2010/4/2  <r.a.j (zavinac) centrum.cz>:
>
> > Uvádí se, že cca 80 - 90% uživatelů klikne na 1. - 2.  výskedek fulltext.
> hledání.
>
> Jen pro zajímavost, kde se prosím uvádí, že cca. 80 - 90% uživatelů
> klikne na 1. - 2.  výsledek? Nevzpomínám si, že bych někdy takový údaj
> viděl. V souvislosti s 90 procenty si vybavuji jen průzkum iProspectu,
> podle kterého prý 90 % uživatelů klikne na něco z prvních tří stránek
> výsledků.
>
> http://searchenginewatch.com/3598011
>
> Pokud jde o první pozici, nejčastěji se píše o číslu 42 (procent), což
> pochází z analýzy dat kdysi uniklých AOL. Podle mého názoru je to ale
> dost nadsazené v důsledku navigačních dotazů.
>
> Nejpodstatnější ale asi je, že na průměru moc nezáleží, protože míra
> prokliku na první pozice má obrovský rozptyl. U jednoznačně
> navigačních dotazů se bude blížit 100 procentům, u mnohoznačných slov
> a rešeršních dotazů to klidně může být 10 procent.
>
> Navíc je dost důležité, k čemu ta procenta vlastně vztahujete.
> Vztahovat je k počtu zobrazených stránek, který ukazuje statistika
> Seznamu, nedává v praxi moc smysl, i když chápu, že nic jiného k
> dispozici nemáme.
>
> Zdraví,
> --
> Marek Prokop
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama) ------------
> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
> -----------------------------------------------------------------------
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
>
>
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama) ------------
> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
> -----------------------------------------------------------------------
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
>
Received on 23. 04. 2010, 19:25 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME