Re: moze mat 1 produkt viac URL adries? je to dobre pre Google?

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Sun, 6 Jun 2010 11:25:32 +0200
>
>
> Tak když už jsme se tu pustili takovýmhle směrem, tak je dobré
> upozornit i na to, že referrer se v hromadě případů nepředává či
> předává špatně. Další možností, kterou lze případně s těmi referrery
> zkombinovat, je předávání správné sekce v sessions/cookies, což je ale
> zase problematické při více otevřených tabech. Obojí je pak
> problematické při přeposlání odkazů někomu jinému, kdy oba pak na
> stejné URL koukají na jinou stránku.


No jak jsem tam psal, tohle se dá řešit třeba tím javascriptem a odkazy s
kotvami #nazev-sekce. Je jasné, že samozřejmě tento požadavek musí být vždy
dělán po předchozích úvahách, zda-li to opravdu potřebuji, a téměř vždy je
třeba myslet i na situace, kdy uživatel nemá js, má vypnuté cookies,
nepředává referrera atd. Neřekl bych ale, že je to vždy špatně, dokážu si
opravdu představit mnoho internetové aplikace, které velmi dobře využijí
"kontextovost" obsahu i rozlišení cesty, po které dotyčný přišel. Ovšem
domnívám se, že v 90 % případů je to ten můj "případ a", kdy prostě mají
blbý systém, který to nějak dělá a nejsou to schopni nastavit jinak.

A ještě jsem zapomněl jednu poznámku k rel="canonical" - z té diskuse tady
jsem měl občas dojem, že to jakoby k ničemu není - IMHO je rel="canonical"
skvělý třeba u kategorií v eschopech pro stránkování, řazení atp. A plus
třeba i u konkrétních produktů pro zrušení duplicit kvůli různým parametrům
typu &utm_source, &partner atp (i když i tady se nabízí nějaké alternativy s
js či přesměrováním). Ale je pravda, že bych na něm nestavěl celou ovládací
logiku

Tomáš Kapler
Váš http://SEO-konzultant.cz
Received on 06. 06. 2010, 11:25 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME