Re: seo pomoc

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Thu, 4 Aug 2011 12:12:35 +0200
No já bych možná začal tím, že bych z firemních stránek firmy Irisoft
odstranil službu optimalizace pro vyhledavače. Protože toto je takový ten
typický příklad firem, které o ní nic neví ale tvrdí, že ji umí, protože si
přečetli nějakou knížku a přidali klíčové slovo do H1.

Zadruhé bych prostě klientovi doporučil, ať se obrátí na nějakého SEO
konzultanta s nějakými zkušenostmi a referencemi.

A za třetí abych odpověděl na původní dotaz a shrnul co je a není SEO
(Disclaimer: pomáhal jsem v minulosti se SEO s jedním z top 3 v tomto oboru,
budu tedy psát spíše obecně)

1. SEO není pozice na nějaké jedno konkrétní klíčové slovo (a už vůbec ne u
eshopů) v nějakém vyhledavači
2. Vyhledávač má na 1. stránce 10 míst a na nich by mělo být 10 výsledků,
které s největší pravděpodobností budou odpovídat tomu, co zákazník hledal -
u eshopů a obecných klíčových frází by to v zásadě mělo být 10 největších a
nejznámějších obchodů, případně něco z toho mohou být i např. články na
respektovaných magazínech o dané frázi ("Jak vybrat ...").
3. Jestliže je na prvních stránkách něco jiného, tak je to v zásadě chyba
algoritmů vyhledávače.

Jinými slovy - automatické algoritmy vyhledavače Seznam se domnívají, že na
frázi "sportovní potřeby" jste až 71. výsledek, který by mohl někoho
zajímat, tedy že je 70 pro uživatele přínosnějších stránek, než je ta vaše.
Google to vidí ještě hůř, ten by vás nezařadil ani do první stovky.

A myslím, že když se nad tím zamyslím a zkusím si v duchu představit své
pořadí, co bych asi tak na prvních stránkách očekával, tak bych s těmi
vyhledávači souhlasil.

SEO je prostě (jen) jedna z položek marketingového mixu, domnívat se, že
obsadit první pozice na silná KW s redakčním systémem, jehož motto je
"vytvořte si profesionální stránku za 5 minut" ... "od 180 Kč / měsíc" je
stejně naivní, jako domnívat se, že svými botami vyráběnými v garáži
předběhnu v prodejnosti Adidas.

Ano, nějakým firmám se to podařilo (např. 2. největší firma světa Apple také
začínala před pár lety garáži), ale určitě to netrvá 2 měsíce a vždy to
znamená "stát se tím Adidasem". A obávám se, že "Bubushop" nebude jedničkou
(či desítkou) na trh sportovního vybavení, ani kdyby se rozkrájel.

Nicméně to neznamená házet flintu do žita, existuje mnoho jiných způsobů,
jak může eshop se sportovním vybavením profitovat, ostatně existuje jich tu
několik set.

Např. pro onu frázi "sportovní vybavení" existuje 19249 longtail frází a
miliony dalších příbuzných frází, na která je možné cílit (názvy značek,
výrobků, kategorií, sportů a různé kombinace toho všeho).

Existují také jiné formy propagace, např. PPC - na sportovní vybavení v tuto
chvíli cílí 8-10 firem, už investicí pod 1 Kč za proklik, se dostanete na 1.
stranu vyhledavače, investicí okolo 10-13 Kč se dostanete dokonce na první
místa. A je pak otázkou jen a jen kvality eshopu a obchodní nabídky, zdali
se vám to vyplatí. Navíc se dají takové kampaně omezit jen např. na okolí
Kutné hory.

No a pak tu máme další silné zdroje návštěv a obchodů - např. vyhledávače
zboží, případně nějaké formy display reklamy - bannery, rádio, televize,
sponzorství/účast na sportovních akcích ... (ovšem s tak hloupým názvem
byste zaujali leda když byste najali Bubílkovou).

To vše je prostě online marketing a zkušený SEO konzultant by to zákazníkovi
vysvětlil již na první schůzce před dvěma měsíci a zákazník by tak neztratil
2/3 z hlavní sezóny kvůli špatným manažerským rozhodnutím. A to je zač nás
platí a proč se vyplácíme.

S pozdravem

 Tomáš Kapler
Váš www.SEO-konzultant.cz <http://www.seo-konzultant.cz/>
Received on 04. 08. 2011, 12:12 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME