Výběr KW

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Fri, 5 Aug 2011 10:58:58 +0200
Já s dovolením dám vlákno Radka Lose o výběru KW zvlášť, nesouvisí to s tím
předchozím tématem.

 Co se výběru klíčových slov týče, tak jednoduchá odpověď na otázku, zdali
je nějak omezený počet souvisejících frází, je "není". Obecně jakákoliv
fráze má svůj "long tail" - seznam levo-, pravo a oboustranných rozšíření,
blízkých synonym, variant s jinými pády a vzory, bez háčků a čárků,
překlepů. Někde jsem četl (myslím, že to řekl někdo z Google), že tuším 40 %
hledaných termínů je něco, co ještě nikdy předtím nikdo nezadal (ale tam to
bude z velké části o nějakých aktuálních tématech, na které se většinou
necílí).

Nicméně jak by potvrdil každý správce PPC kampaní, neznamená to, že se mám
snažit cílit na každou frázi, s narůstajícím počtem narůstá lineárně
pracnost a nejspíš kvadraticky klesá přínos.

U PPC to ještě jde, tam se ty kampaně příliš neovlivňují, takže dokud máte
čas, můžete přidávat novou a novou reklamní sestavu a cílit s ní třeba jen
na jedno slovo na přesnou shodu. U SEO je to horší, protože čím víc toho na
stránky narvete, tím víc je znepřehledníte, znečitelníte, zhoršíte parametry
jako hustota kw atd.

Moje osobní doporučení u každého klienta, kterým děláme web a nějaké SEO/SEM
služby - začněte vždy s PPC kampaněmi - ty dokáží nejen najít "všechna" KW,
ale dokážeme tak zároveň zhodnotit jejich význam, najít ta opravdu "klíčová"
slova a fráze a na ně se pak zaměřit. Navíc dostaneme na web trochu jiný
vzorek lidí, než který tam nejspíš teď chodí, můžeme tedy otestovat i
použitelnost/přístupnost a zaměření na cíle webu, ještě předtím, než tam
začnou chodit "davy" z organic search.

A hlavně - PPC se od SEO liší velmi významně v tom, že nepotřebují frázovou
ani přesnou shodu - tedy jestli někdo bude hledat "sportovní vybavení
unhošť", tak se tam zobrazí reklama na "sportovní vybavení", zatímco v
organic se objeví pouze stránka, která obsahuje slovo "unhošť". Tedy pomocí
PPC mohu najít právě i ten longtail frází, na který jinak nemám šanci
přijít, a mohu oslovit lidi, na které bych se SEO zbytečně ztrácel čas.

Tomáš Kapler
Váš www.SEO-konzultant.cz <http://www.seo-konzultant.cz/>


2011/8/5 Radek Los

> Jak jste rikali vyber klicovych slov: prodej sportovniho vybaveni,
> prodej sportovniho vybaveni na golf, prodej sportovniho vybaveni na
> golf morava ,...
>
> Je nejaky omezeny pocet slov ktere spolu nejak souvisi a daji se
> vytvaret nejake logicke vazby aby se stale neopakovalo fraze sportovni
> vybaveni na golf?
>
> I kdyz vyhledavace jsou docela inteligentni, kdyz zadan trebas Brno
> zjisti si ze je to Morava atd..
>
>
Received on 05. 08. 2011, 10:58 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME