Re: Stránky na konci stránkování

From: Jiri Koula <dino (zavinac)>
Date: Tue, 27 Sep 2011 00:41:58 +0200 (CEST)
> IMHO je to scénář dle mně známých analytických dat a typických schémat 
> uživatelských chování ten s převahou nejčastější - uživatel se na stránku 
> proklikne z vyhledávače či odkazující stránky bez jakéhokoli kontextu 
> týkajícího se způsobu řazení a ten je mu v dané chvíli zcela putna. ;-)

Potom ale musí být důvod, proč vyhledávač uživateli na jeho dotaz nabídl právě
tuhle "starou" stránku a proč na ten odkaz uživatel kliknul. Pokud jde třeba o
vhodně seřazená klíčová slova ve výpisu konkrétního produktu, pak tento, pokud
stále ve výpisu existuje, bude spíše vzadu než vpředu a nabídnout poslední
stránku má větší šanci na úspěch než nabídnout stránku první. A uživateli ono
řazení může být být klidně úplně ukradené, ono se totiž projevilo ve vztahu ke
stránkování nezávisle na jeho zájmu.

A teď mě napadá, že na skok z vyhledávače by se asi nejlépe hodila logika
"podívám se, přes jaká klíčová slova se ke mně vlastně uživatel dostal, a
nabídnu mu tu stránku, která jeho dotazu odpovídá nejlépe", tím mám šanci mu
nabídnout produkt, který hledal, i když už je na jiné stránce.

Jenže to by potom chtělo aplikovat i v případě, že přichází na stránku
existujícího čísla, pokud se totiž stává, že uživatel přichází na neexistující
stránku, potom se pravděpodobně stává i to, že přichází na existující stránku,
na níž ale nenalézá to, co hledal.

Což vyvolává otázku, zda je původní dotaz správně položen a neskrývá hlubší
problém.

Jirka Koula
Received on 27. 09. 2011, 00:41 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení pro webdesignéry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME