Re: Stránky na konci stránkování

From: Vladimír Saur <konference (zavinac)>
Date: Tue, 27 Sep 2011 23:41:16 +0200
On 27.9.2011 0:41, Jiri Koula wrote:
>> IMHO je to scénář dle mně známých analytických dat a typických schémat
>> uživatelských chování ten s převahou nejčastější - uživatel se na
>> stránku proklikne z vyhledávače či odkazující stránky bez jakéhokoli
>> kontextu týkajícího se způsobu řazení a ten je mu v dané chvíli zcela
>> putna. ;-)
>
> Potom ale musí být důvod, proč vyhledávač uživateli na jeho dotaz nabídl
> právě
> tuhle "starou" stránku a proč na ten odkaz uživatel kliknul. Pokud jde
> třeba o
> vhodně seřazená klíčová slova ve výpisu konkrétního produktu, pak tento,
> pokud
> stále ve výpisu existuje, bude spíše vzadu než vpředu a nabídnout poslední
> stránku má větší šanci na úspěch než nabídnout stránku první. A
> uživateli ono
> řazení může být být klidně úplně ukradené, ono se totiž projevilo ve
> vztahu ke
> stránkování nezávisle na jeho zájmu.

Otázka je, jestli ta vyšší pravděpodobnost stojí za to. Smysl to má 
totiž pouze tehdy, pokud by se na poslední stránce hledaný obsah 
nacházel - pokud ne, tak je už úplně jedno, jestli se nachází vedle o 
stránku nebo o deset, protože nalezení vyžaduje spoustu přemýšlení: je 
nutné si uvědomit, podle čeho je výpis řazen, a odhadnout 
pravděpodobnost, že požadovaný údaj je někde o stránku/dvě/tři vedle. 
Jenže uživatelé nechtějí přemýšlet, takže mnohem pravděpodobnější je 
klik na navigaci a postup znova od začátku. Pokud je nasměruji hned na 
první stránku výpisu, řadě uživatelů ten jeden klik ušetřím.


> A teď mě napadá, že na skok z vyhledávače by se asi nejlépe hodila logika
> "podívám se, přes jaká klíčová slova se ke mně vlastně uživatel dostal, a
> nabídnu mu tu stránku, která jeho dotazu odpovídá nejlépe", tím mám
> šanci mu
> nabídnout produkt, který hledal, i když už je na jiné stránce.

Tohle je zajímavá idea, dobře využitelná pro nějakou informační hlášku 
pro uživatele, samozřejmě ideálně i s odkazem. Nicméně pokud bychom 
podle toho přesměrovávali, bude výsledkem spousta redirectů měnících se 
v čase, což pro vyhledávače není úplně ideální. Přesměrovávat pouze 
uživatele zase zavání cloakingem.


-- 
Vladimír Saur
http://twitter.com/dedouch
Received on 27. 09. 2011, 23:41 CEST

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen pro webdesignry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME