Re: Vliv firmy.cz na fulltext WAS: Vliv Skliku na fulltext

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Fri, 17 Feb 2012 16:24:56 +0100
Jen pár připomínek:


> Mohl byste mi prosím někdo zkusit nějak popsat Vaše vnímání vlivu umístění
> na různých pozicích ve firmy.cz na poskočení nahoru v přirozených
> pozicích? V tomto konkrétním případě posunu z 10. na 5. příčku mě napadají
> otázky:
>

Jestli někdo poskočí z 10. na 5. po zápisu do katalogu firem to určitě není
konkurenční slovo, nebo to s tím nemá nic společného a souvisí to např. se
změnou algoritmu, proběhnuvší shodou okolností ve stejné dny


>   * došlo ke zlepšení pozic i v google?
>

dtto, u Google by ten vliv byl ještě menší, pro něj je to jen (jeden z
mnoha) odkazů


>   * bylo a je umístění do té a od té doby stabilní?
>

U Seznamu? Stabilní pozice? Utopie


> *P.S. povzdech: Tenká mi přijde hranice "koncepce bonity" a kupování
> odkazů...
>

Firmy.cz je normální katalog jako milion jiných, jen s vyšším rankem (plus
tím významem jako hodnověrném podkladu pro Seznam fulltext o kterém jsem
psal), tj. koupit si tam odkaz je to samé, jako koupit si odkaz kdekoliv
jinde. Kupování odkazů ostatně není ani žádná black-seo praktika a už vůbec
ne odkazů v katalozích, je to prostě jen odkaz v katalogu, reklama jako
každá jiná, yellow pages, white pages ... odkaz na nějakou firmu byl pokud
vím prvně zaznamenán někdy ve starém římě, když se na nějakém sloupu našel
2 tisíce let starý nápis "pekař támhle" (či něco podobného).

Bonita je úplně něco jiného - ta je jen rozhodující prvek pro řazení, na
Firmy vás dají i zadarmo, ale když platíte, tak jste jen viditelnější
(větší inzerát v yellow pages, sloup blíže náměstí v Římě).

Každopádně jeden (jakýkoliv) odkaz má naprosto marginální váhu (když se
tedy nejedná o nějaké marginální slovo)


P.S.: dovolím si jednu takovou trochu kacířskou myšlenku, za kterou by mě
tu jistě mnozí kamenovali - osobně myslím, že by PPC *mělo *mít vliv na
pozice ve vyhledávání - *co víc vypovídá o tom, jestli nějaký web cílí na
nějaké slovo než fakt, že daná firma je ochotna za proklik na toto slovo
platit?!* Třeba by se takto měly počítat jen přesné shody a ještě tam, kde
jsou nějaké konverze a odkud se návštěvník hned nevrací, ale stejně by to
mělo myslím svou logiku.

Tomáš Kapler
Váš www.SEO-konzultant.cz <http://www.seo-konzultant.cz/>
Received on 17. 02. 2012, 16:24 CET

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen pro webdesignry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME