Re: Vliv firmy.cz na fulltext WAS: Vliv Skliku na fulltext

From: Vladimír Saur <konference (zavinac)>
Date: Fri, 17 Feb 2012 16:38:47 +0100
On 17.2.2012 16:24, Tomáš Kapler wrote:

> P.S.: dovolím si jednu takovou trochu kacířskou myšlenku, za kterou by mě
> tu jistě mnozí kamenovali - osobně myslím, že by PPC *mělo *mít vliv na
> pozice ve vyhledávání - *co víc vypovídá o tom, jestli nějaký web cílí na
> nějaké slovo než fakt, že daná firma je ochotna za proklik na toto slovo
> platit?!* Třeba by se takto měly počítat jen přesné shody a ještě tam, kde
> jsou nějaké konverze a odkud se návštěvník hned nevrací, ale stejně by to
> mělo myslím svou logiku.

Kdož si bez viny... tak šup na to kamenování:

* Vypovídací hodnota PPC je omezená. Neříká nic o relevanci slova vůči 
webu, ale o tom, o kterých slovech si majitel nebo agentura myslí, že 
jsou relevantní. Víte kolik je blbě nastavených kampaní?
* Když se proflákne, že se PPC započítává do hodnocení, ještě se to 
zhorší, protože se všichni budou snažit cpát tam i slova, na která 
chtějí pozice (ale nemají, protože nejsou relevantní).
* Když chcete započítat jen prokliky s konverzemi, znamená to, že 
kampaně, které konverze neměří (i weby s offline konverzemi používají 
PPC) budou v nevýhodě? Nebo jak se to bude rozlišovat?
* Jakpak chcete alespoň trochu přesně měřit (tj. aby to byl alespoň 
rozumný vzorek), kdy se návštěvník nevrací a kdy ano? Případy, se 
kterými aktivně pracuje Google (tedy okamžitý návrat zpět na SERP po 
přímém prokliku ze SERPu) považuji za zcela minoritní.

VS


-- 
Vladimír Saur
http://twitter.com/dedouch
Received on 17. 02. 2012, 16:38 CET

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen pro webdesignry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME