Re: Vliv firmy.cz na fulltext WAS: Vliv Skliku na fulltext

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Fri, 17 Feb 2012 17:13:23 +0100
>
> * Vypovídací hodnota PPC je omezená. Neříká nic o relevanci slova vůči
> webu, ale o tom, o kterých slovech si majitel nebo agentura myslí, že jsou
> relevantní. Víte kolik je blbě nastavených kampaní?
>

vím, 10 let se tím m.j. živím, ale ač vím, že je 90 % kampaní nastaveno
blbě (resp. 100 % kampaní může být nastaveno lépe), tak přesto myslím, že
fakt, že dotyčný cílí na slovo "autobus" a utratí na to slovo deset tisíc
za měsíc aniž mu to vadí, je myslím více vypovídající o jeho cílení na
slovo "autobus" než třeba to, jestli má dané slovo v textu stránky nebo s
ním na něj někdo odkazuje. Ale jinak samozřejmě by to měla být jen nějaká
váha, nikoliv rozhodující prvek - jinak by to postrádalo smysl a mohli
bychom mít rovnou jen hledání v PPC reklamách.
Samozřejmě existují firmy, které utrácí peníze i za slova, na která jejich
web necílí a dokonce je to v některých případech velmi dobrá (a nikde
nezmiňovaná a proto vesměs opomíjená) taktika, protože se používá afinitní
cílení, ale to je problémek kompletně eliminovaný nezobrazováním webů,
které dané slovo nezobrazují a nevýraznou vahou každého jednotlivého vlivu.



> * Když se proflákne, že se PPC započítává do hodnocení, ještě se to
> zhorší, protože se všichni budou snažit cpát tam i slova, na která chtějí
> pozice (ale nemají, protože nejsou relevantní).
>

Ano, to je fakt, ale tenhle argument lze použít proti jakémukoliv elementu,
který má vliv na pozice.


> * Když chcete započítat jen prokliky s konverzemi, znamená to, že kampaně,
> které konverze neměří (i weby s offline konverzemi používají PPC) budou v
> nevýhodě? Nebo jak se to bude rozlišovat?
>

To byl samozřejmě jen příklad, který jsem tam dal právě proto, že jsem
tušil tu první námitku, jinak je to samozřejmě blbost - ne proto, že by
existovaly weby, které neměří konverze u PPC - takové weby a jejich správci
jsou vesměs ... ehm ... nezkušení, i web s offline konverzemi je může (a
měl by) online vyhodnocovat (byť s menší přesností) a často už samotný
fakt, že mám jen offline konverze u online webu bývá často hrubou chybou.
Ale proto, že naopak není problém nastavit 100 % konverzi (ale opět by se
to dalo s trochou statistiky a programovací magie vytunit).


> * Jakpak chcete alespoň trochu přesně měřit (tj. aby to byl alespoň
> rozumný vzorek), kdy se návštěvník nevrací a kdy ano? Případy, se kterými
> aktivně pracuje Google (tedy okamžitý návrat zpět na SERP po přímém
> prokliku ze SERPu) považuji za zcela minoritní.
>
>
Tohle je naopak relativně jednoduché a Google to dělá (Seznam to ještě před
dvěma lety nedělal, ale bavil jsme se s nimi o tom), u Google je to
usnadněné i tím, že půlka webů má jeho GA a třetina uživatelů jeho Chrome a
mnoho uživatelů je ověřených, protože mají autorizované přihlášení do
G+/Gmail - když tisíc lidí zobrazí SERP na slovo "autobus" a z nich nějaký
významný vzorek klikne na první výsledek, pak dají během pár vteřin Zpět a
znovu klikne na druhý (a z něj se již nevrátí) - vše relativně snadno
zjistitelné pomocí JS na oné SERP stránce (a na cca. 100 % vzorku, který
slovo "autobus" hledal), tak je to jasná známka toho, že s prvním výsledkem
asi něco není v pořádku (samozřejmě je třeba počítat s těmi, co otvírají
více výsledků na pozadí, je třeba kalkulovat s těmi, co se vrátí a upřesní
dotaz ..., ale to jsou marginálie vesměs buď řešitelné opět pomocí JS nebo
v celém statistickém vzorku vlastně zanedbatelné).

ale to už jsme asi offtopic

P.S.: nechci tím samozřejmě říct, že to tak má Google či Seznam udělat,
myslím, že by to vzbudilo příliš mnoho zlé krve (a mohlo by si to vysloužit
i žalobu za zneužití dominantního postavení), jen jsem to napsal jako svůj
názor, že by to mohlo mít pozitivní vliv na zkvalitnění výsledků. Ale
samozřejmě jako všechny ostatní je zneužitelný a musel by být hodně
vytuněný a v souhrnu všech vlivů ne dominantní

Tomáš Kapler
Váš www.SEO-konzultant.cz <http://www.seo-konzultant.cz/>
Received on 17. 02. 2012, 17:13 CET

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen pro webdesignry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME