Re: bacha na seznam!!

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Mon, 2 Jul 2012 18:55:55 +0200
Já jsem zmiňoval stránky kategorií, které prostě za duplicitní považovat
lze a blokované nejsou, a jsou to i nejpodstatnější stránky co do SEO,
protože názvy  (stránky) kategorií jsou zároveň nejsilnějšími kw.

eprofi je "hlavní" web asi tak jako je kmen jabloně její hlavní součástí,
bez ohledu na to, že na něm nerostou jablka, které rostou až na větvích.
Prostě to tak nejspíš bylo vnímáno. Ale jak už bylo řečeno - tady se
rozhodli (podle nich i podle mě) špatně, takže to napraví.

Osobně bych to nepovažoval za špatné ani kdyby eprofi byl normálně celý
indexovaný, protože mít specializované obchody je přínos pro uživatele
(úzce zaměřené informace přesně pro to, co on potřebuje), stejně tak jako
je přínosné mít společný obchod, umožňující nakoupit dohromady různé zboží
do jednoho košíku (lze řešit i jinak, ale to je trochu mimo téma). A
nepovažoval bych to za tapetování.

Kdybych chtěl být sněhově bílý, tak ty kategorie rovnou přesměruju do
příslušných podwebů.

Variantou přesměrování je jinak ještě i rel=canonical, který tedy podle
specifikace umožňuje definici jen v rámci jednoho webu, ale třeba google
pokud vím umožňuje definici i pro jiný web (možná je nutné mít oba ve
webmaster tools, nejsem si jist).

Každopádně určitě bych nezahazoval /product/* stránky přes robots.txt, buď
bych použil canonical, nebo přesměrování a nebo přinejhorším meta no-index,
follow.

Ale zpět k tématu - fakt si nemyslím, že by to mělo nějakou souvislost s
Sklikem než tu, o které jsem psal, kvůli pár tisícovkám se nikdo nebude
namáhat dělat nějaké takovéhle harakiri, pro ně je to jak plivnutí do moře
 (přesněji řečeno někde v řádu tisícin procent). Dělám s nimi hodně dlouho,
mí klienti tam utrácí stokoruny až miliony měsíčně, znám hodně dalších
firem z oboru atd. a nic takového se nikdy nestalo, takže bych fakt
doporučoval přestat s těmi nesmyslnými obviněními.

A mírně offtopic:

Co se správy Skliku od samotného Seznamu týče, tam je trochu jiný problém a
to fakt, že na to nekoukají z pohledu firmy, tj. neřeší efektivitu kampaní,
ale čistě CTR a útraty. Což je OK pro menší firmy, ale jakmile se útraty
pohybují v řádech alespoň desetitisíců měsíčně, tak se vyplatí správa
nějakým profesionálem, který kalkuluje právě s efektivitou, tj. nemá
přístup jen do Skliku, ale i do GA, ví kolik a za kolik se nakoupilo atd.
případně alespoň jaká byla míra opuštění či další soft cíle.

Příklad ze života - zákazník prodával vybavení koupelen, firemní seznam
správce vytvářel kampaně z kategorií, tj. u "vodovodních baterií" tam
vybral automaticky vše, co s tím podle sklik kw toolu odpovídalo, m.j. i
"baterie" a klidně to tam nechal, protože to slovo nosilo ohromné množství
návštěv i zobrazení a neviděl jako já, že 95% návštěv okamžitě odešlo,
protože hledalo jiné baterie než vodovodní (sklik lidi nemají přístup do
firemních GA).

Navíc profi správci mají ještě nějaké další profi nástroje, třeba já mám
přes API nástroj, který dokáže velké kampaně spravovat automaticky, hlídat
CTR, pozice, konverze atd. a vše následně upravovat podle potřeby. Nebo mám
nástroje, která mi zjistí konkurenci a optimální ceny na různé fráze,
pozice atd.

Jenže profi správci samozřejmě nestojí tisícovku měsíčně, ale o něco víc,
takže se vyplácí právě až těm, co mají útraty alespoň v desítkách tisíc a
kde pak případná úspora v řádu třeba 10 až 30 % tu jejich cenu víc než
nahradí.

Tomáš Kapler
Váš www.SEO-konzultant.cz <http://www.seo-konzultant.cz/>
Received on 02. 07. 2012, 18:55 CEST

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen pro webdesignry

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME