Re: Měření GA vs. sklik

From: Tomáš Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Sat, 1 Sep 2012 22:54:29 +0200
Udělejte si report v sklonku, kdy se klikalo na jaka slova v jake reklamě,
jestli tam třeba neni něco podivného, jako třeba 400 kliku na jedno slovo v
jeden den. Pak to reportujte do seznamu. Teoreticky samozřejmě muže byt
chyba stále u vás- třeba ze by na vás šli, kdyz jste měl výpadek serveru
(coz by se projevilo výpadkem v ga), ale zatím to opravdu vypada na chybu u
nich.
Tomáš Kapler
http://www.seo-konzultant.cz


Dne sobota, 1. září 2012, Ondřej Flídr napsal(a):

> Tak jsem si udelal mensi analyzu access_logu apache a dosel jsem k velmi
> zajimavym vysledkum.
>
> * statistika sklik - v detailu dane kampane jsem zvolil zobrazovat "celé
> období". Zde mi sklik ukazuje soucet prokliku jednotlivych sestav celkem
> 408. Podle statistickych reportu za cele obdobi je vse z vyhledavaci
> site, obsahova sit ukazuje 0 prokliku.
>
> * google analytics - v zobrazeni zdroje navstevnosti -> zdroje ->
> vyhledavani -> placeno za stejne obdobi. Zde mi ukazuje metrika Navstevy
> 35. Prumerny pocet stranek na navstevu je 1.7, coz mi dava cca. 60
> pageviews.
>
> * dashboard komunikacni bubliny sluzby zopim - zde mi za srpen ukazuje
> metrika Visits neco kolem 60, unique visitors ukazuje lehce nad 40, coz
> by melo odpovidat celkove navstevnosti webu. GA ukazuje pro cely web
> 66/51, coz plus minus odpovida (GA bylo nasazeno driv nez zopim). Tuto
> statistiku beru pouze jako orientacni, jelikoz zopim neni merici nastroj
> a tedy patrne nemaji optimalizovane mereni.
>
> * analyza access_logu apache.  Pred serverem neni zadna proxy nebo
> podobne, co by jej zkreslovalo. Vychazim z predpokladu, ze kazdy proklik
> skliku sice nemusi vygenerovat meritelnou navstevu v GA ale musi
> vygenerovat request, ktery v access_logu uvidim.
>
> Omezil jsem prehled pouze na obdobi beziciho skliku, vyhazel vsechny
> pozadavky na ostatni URL nez na ktere vede sklik (tj. vse krom / a
> /index.php (po odseknuti utm parametru)) a omezil jsem refferer na
> prazdny a *.seznam.cz, *.firmy.cz a *.zbozi.cz (proste seznam sluzby -
> cimz jsem sice vyhodil obsahovou sit. Nicmene podle statistik mi z
> obsahu zatim neprisel jediny proklik, proto je obsahova sit
> nepodstatna). Dale jsem vyhodil vsechny zaznamy, jejiz useragent zacina
> na sklikbot, seznambot apod. Uz ted mi vysledky ukazovaly pouze 133
> pozadavku! Nicmene v techto pozadavcich jsou i pozadavky robotu, ktere
> se tvari jako klasicky prohlizec (tedy informaci "jsem bot" nemaji na
> zacatku user-agenta ale v zavorce v compatible). Po odstraneni i techto
> zaznamu mi zustalo *70 pozadavku* - coz prekvapive odpovida pageviews v
> GA. Pokud spocitam unikatni IP za celou dobu, je jich 53.
>
> Coz je docela zajimave a hlavne - odpovida to statistikam, ktere
> namerila GA a ktere ukazuje i zopim. At na to koukam jak chci, mam
> proste pocit, ze sklik si vymejsli prokliky nebo dokaze nejak udelat
> proklik, kterej nepovede k requestu v access_logu ani zaznamu v merici
> sluzbe.
>
> Pro pripadne zajemce, kteri by chteli moji analyzu overit, naleznete
> soubor s hodnotami z access_logu na
> http://www.webeo.cz/bordel/webeoaccess.csv (cca. 3MB) - pozor, pro
> oddeleni jednolitivych poli je pouzit tabulator. Prvni radek obsahuje
> nazvy poli. V souboru jsou vsechny requesty od 00:00:01 dne, kdy jsem
> pustil sklik do dneska zhruba 14:00.
>
> Takze ted - co si o tom myslet? Na jednu stranu mi prijde divne, ze by
> seznam nemel vychytanou sluzbu, ktera mu docela slusne vydelava, na
> druhou stranu tady mam tri zdroje (pricemz minimalne log serveru
> povazuju za hodne duveryhodnej) ktere tvrdi, ze sklik keca.
>
> --
> ------------------------------------------------ (reklama) ------------
> SKOLENI SEO - PRAHA i BRNO
> Jak vybrat spravne klicova slova, na co se pri optimalizaci zamerit,
> jak vyhodnocovat sve SEO aktivity? Naucte se optimalizovat webove
> stranky pro vyhledavace a ziskavat zpetne odkazy na celodennim skoleni
> SEO od Dobreho webu - http://www.dobryweb.cz/skoleni-seo/?from=ks-seo
> -----------------------------------------------------------------------
>
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://seo.nawebu.cz/
> Pravidla konference: http://seo.nawebu.cz/pravidla.html
>
>

-- 
*
Tomáš Kapler
Marketingový specialista
mail: kapler (zavinac) mediacentrum.cz (též Jabber / Google Talk)
mobil: +420 724 111 399

MEDIACENTRUM GROUP a.s.
http://www.mediacentrum.cz
*
Received on 01. 09. 2012, 22:54 CEST

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME