Re: seo doporučení

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Mon, 7 Oct 2013 13:25:13 +0200
Dobrý den Martine,

jak se vám daří, už je to let co jsme se neslyšeli.

Nejdřív mi dovolte pogratulovat, že se ptáte na této konferenci, je to snad
za mnoho let první dotaz od vlastníka firmy, nikoliv od nějakého
marketingového pracovníka, seo konzultanta a podobně. Je super, když si
přímo nejvyšší vedení uvědomuje potřebu SEO a aktivně se o to zajímá.

Bohužel, tak jak si představujete linkbuilding je ovšem už mnoho let
zastaralá koncepce. Vlastně všechny tři vaše body jsou v rozumné míře a při
správném řešení přínosné, ale při špatném řešení vám mohou naopak výrazně
ublížit (viz vlákno někdy z předminulého týdne).

Myslím dlouhodobě nejlepší strategií je zapomenout na PR jako placenou
reklamu (PR = public relations = vztahy s veřejností!!!) a na koncepci SEO,
jako strategie jak očůrat vyhledavače, aby v nich byla firma vepředu, a
přemýšlet o nich, jako o jednom z marketingových kanálů, který můžete
využívat pro prezentaci vaší firmy. Tedy když to zobecním - v prvé řadě si
musíte sám sobě po pravdě odpovědět - jsem opravdu jedna z top 10 českých
firem v oboru, na který chci cílit, zasloužím si být mezi těmi top 10
(případně ještě lépe v top 3). Co pro to dělám, co pro to dělám víc než ty
firmy v top 10. A následně využití SEO techniky k tomu, abych to správně
vysvětlil i vyhledavačům.

Kdysi se nám to co si vzpomínám dařilo, ale je jasné, že v oboru, kde
některé firmy sponzorují hokejová či fotbalová družstva je konkurence jak
prase a kdo chvíli stál, už stojí opodál.

Takže když se vrátím k vašemu dotazu - nejspíš tak jak si to představujete
vám výrazně nepomůže ani jedna z těch strategií či ani všechny tři
dohromady. Ve vašem oboru bude nejspíš nutné opravdu vzít to zgruntu a
promýšlet o tom jako o součásti celé firemní strategie na následující roky.
Asi byste chtěl nějakou rychlou snadnou odpověď a řešení, ale obávám se, že
nic takového dnes neexistuje. Ostatně u těch konkurentů na předních místech
se tomu nejspíš věnují celé týmy lidí a investují do toho statisíce a
miliony, takže kdyby to bylo tak jednoduché, dělali by to sami.

Tomáš Kapler
Received on 07. 10. 2013, 13:25 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME