Re: Penalizace za duplicitní weby

From: Martin Kaman <martin.kaman (zavinac)>
Date: Wed, 19 Feb 2014 13:45:53 +0100
Omlouvám se za prodlevu,

technická podpora Seznamu říká, že technicky je vše v pořádku a že žádné 
údaje o penalizacích nesdělují.

Mohu zveřejnit název webu. Jde o zahradni-nabytek-liska.cz; web, který může 
být považován za duplicitní je zahradninabytek-liska.cz.
Weby byly stejného provozovatele, ale dost rozdílné; teď už probíhá převod 
staršího webu na jiného provozovatele.

Pro nějaký druh penalizace (nebo prostě signál toho, že se něco velkého 
stalo) hovoří toto (vše jsou čísla z GA, zdroj="seznam.cz")
- náhlý propad návštěv ze Seznamu - srovnání: den před 57 návštěv, den po 3 
návštěvy; v průběhu 7 dní před 291 návštěv, v průběhu 7 dní po 17 návštěv
- náhlý propad pozic na dotaz "zahradní nábytek" - z 1. místa na Seznamu na 
nedohledatelnou pozici (není ani do 30. stránky)
- náhlý propad pozic na ostatní klíčová slova
- náhlý propad vstupů na úvodní stránku (tvořila 30% vstupů)
- náhlý propad vstupů na podstránky
- náhlý propad návštěv na dotaz "zahradní nábytek" (tvoří 16% vstupních 
dotazů)
- náhlý propad návštěv na ostatní dotazy

Proti penalizaci hovoří
- web je dohledatelný na svůj název ("zahradní nábytek liška") - na Seznamu 
je na 1. pozici

Další okolnosti
- nedošlo k žádnému masivnímu nákupu ani úbytku odkazů. Ty nejdůležitější 
jsem ověřoval, ale nemá
- neprováděli jsme žádné harakiri se zdrojovým kódem
- kontroloval jsem robots.txt, http status kódy, meta robots

Nikdy jsem se s takhle rychlým úbytkem návštěv nesetkal.
Jaký k tomu Seznam může mít důvod?

Děkuji za jakýkoliv postřeh, MK



-----Původní zpráva----- 
From: Pavel Ungr
Sent: Thursday, February 13, 2014 10:23 AM
To: seo (zavinac) nawebu.cz
Subject: Re: Penalizace za duplicitní weby

A jak víte, že došlo k penalizaci? Technická podpora vám to potvrdila?

Pavel Ungr, SEO konzultant

Od: Martin Kaman
Odesláno: ‎čtvrtek‎, ‎13‎. ‎února‎ ‎2014 ‎10‎:‎17
Komu: seo (zavinac) nawebu.cz


Ahoj,

máte někdo zkušenosti s tím, jak postihuje Seznam weby s podobným obsahem 
(tapetování)?

Zákazník si nechal udělat nový e-shop s nábytkem, a to na nové adrese.
Zároveň provozuje starou verzi shopu, sortiment je z 90% stejný, struktura 
částečně podobná; jsou to různé redakční systémy, dělaly to různé firmy.
Názvy obou shopů jsou si velmi podobné. Provozovatl/kontakt na obou shopech 
je stejný.
V okamžiku, kdy se oba shopy dostaly vedle sebe do SERPu na konkurenční 
slovo na 1. a 2. místo, byl náš web penalizován.
(ze dne na den propad návštěvnosti ze Seznamu z desítek návštěv denně na 0-3 
návštěvy - napříč landing pages a vyhledávacími dotazy).

Problém teď je vysvělit zákazníkovi, že důvodem penalizace je podobnost 
webů, protože dle nápovědy Seznamu:

“Za duplicitní weby je považováno dvě a více domén (subdomén) se shodným či 
velmi podobným obsahem.
Tyto podobnosti mohou být poloautomaticky rozpoznány a do výsledků 
vyhledávání bude v takovém případě zařazena pouze jedna (hlavní) doména.”
(viz 
http://napoveda.seznam.cz/cz/fulltext-hledani-v-internetu/ceho-se-pri-optimalizaci-vyvarovat/nevhodne-optimalizacni-techniky/#duplicitni_weby)

ale podle technické podpory Seznamu tam žádná duplicita není detekovaná 
(protože oba weby jsou indexované).

Máte tedy nějakou zkušenost, jestli Seznam řeší tapetování penalizací, 
nikoliv vyřazením z indexu?

Díky, Martin Kaman 
Received on 19. 02. 2014, 13:45 CET

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME