RE: schema.org vs. data-vocabulary.org

From: Hlavinka, Jaroslav <Jaroslav.Hlavinka (zavinac)>
Date: Thu, 24 Jul 2014 11:56:58 +0000
Ahoj Tome,

Google podporuje obojí schema i data-vocabulary. Já používám schema.org, protože mi přijde, že je více oficiální a do budoucna bude spíše podporované. Navíc ho "doporučuje i data-vocabulary" viz http://www.data-vocabulary.org/ a rozšiřuje/aktualizuje se viz http://blog.schema.org/.

Že by Rich Snippet Testing Tool nefungoval (nebral schema.org) jsem si nikdy neviděl. Resp. párkrát jsem si to myslel, ale nakonec to byly moje chyby (třeba jsem nepoužil required položky, nebo špatně zanořil některé HTML tagy a itemscopes - https://support.google.com/webmasters/answer/99170?hl=en).

Pokud ti náhled v Rich Snippet testing tool ukáže hvězdičky, cenu, stav produktu, tak je to garance toho, že to Google přečte. To jestli Rich Snippet zobrazí je samozřejmě jiná věc, to záleží na Google. 

Jsem jednoznačně pro schema.org a na seznamáckých službách už nějakou dobu používáme jen schema.org (včetně videí - https://support.google.com/webmasters/answer/162163) . 
Funguje to očekávatelně správně:  
Rich snippet testing tool: http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets?q=http%3A%2F%2Fwww.zbozi.cz%2Fvyrobek%2Fsamsung-galaxy-s3-mini-i8190%2F
SERP: http://s11.postimg.org/mco6lzelf/zbozi.png 

Ohledně kategorií: Google teď kategorie eshopů nijak nezvýrazňuje (umí jen produkty, recenze, videa, atd..), takže můžeš buď:
počkat, než Google řekne, že bude dělat i Rich Snippety pro kategorie a pak podle návodu udělat, co Google dá do nápovědy, nebo
použít schema.org stejně jako Slevomat - https://www.slevomat.cz/zbozi/foto a takhle se to pak zobrazuje: http://s9.postimg.org/4uv9umivz/2014_07_24_132629.png (o tomhle řešení si myslím, že je na hraně)
zkusit získat některý jiný typ Rich snippetu - třeba, když si Google splete výpis produktů s tabulkou, nebo seznamem - to jsem už párkrát viděl, ale nevím, jestli to ještě funguje: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.clickz.com%2FIMG%2F475%2F264475%2Fscreenshot-nuovi-rich-snippet-serp-google-300x205.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.clickz.com%2Fclickz%2Fcolumn%2F2281807%2Fembracing-data-structure-is-the-future-of-seo&h=205&w=300&tbnid=fXqYvj7a69UxyM%3A&zoom=1&docid=PzA-JYv2RfjOGM&ei=xPLQU-yHPKeL4gSPuYDYBQ&tbm=isch&ved=0CGkQMyhAMEA&iact=rc&uact=3&dur=577&page=3&start=64&ndsp=34 

BTW: schema.org má pro http://schema.org/Offer "parametr" category - ten ale nejde použít, jak potřebuješ, takže tohle neřeš, i když se to podle názvu nabízí. Stejně tak si myslím, že nejde použít AggregateOffer - to, co navrhuješ je misuse toho schématu a já bych ho bral jako spamování Rich Snippetů. 

Tak good luck se snippety.

Jarda Hlavinka


-----Original Message-----
From: kapler (zavinac) gmail.com [mailto:kapler (zavinac) gmail.com] On Behalf Of Tomas Kapler
Sent: Wednesday, July 23, 2014 6:09 PM
To: seo
Subject: schema.org vs. data-vocabulary.org

Ahoj,

definuju teď microdata pro jeden eshop a zajímalo by mě, jestli používat schema.org nebo data-vocabulary.org. Google je dost schizofrenní, protože v nápovědě popisuje/doporučuje schema.org a v příkladech pak ukazuje data-vocabulary.org, přitom se oba dost významně liší.

Přijde mi, že ten schema.org je novější/komplexnější, ale zase co vím, tak byly nějaké problémy s tím nástrojem na testování microdat od Google, že schema.org moc nebral v úvahu a i v reálu že snad drobečkovka fungovala svého času jen když byla podle data-vocabulary.org.

Chtěl bych používat jen jednu. Jaký je váš názor/reálné zkušenosti?

A ještě jeden související: přemýšlím u toho eshopu, co použít za microdata pro kategorie produktů. Jasně, mohou tam být microdata k jednotlivým produktům, ale nevím o tom, že by pak nějaký vyhledavač tohle nějak použil, nebo to pak nějak speciálně zobrazil, když se ta kategorie zobrazí v SERP (cena od-do?). Nebo ano? (breadcrumb navigaci nepočítám). Ani nevím, jaký by pak měl být vlastně Type, je tam sice AgregateOffer, jenže ten je jen pro nabídky jednoho produktu, tj. pro různé cenové agregátory a ne pro více produktů na jedné stránce. Nebo jestli by to samo pochopilo už z toho, že by tam bylo více ProductType?

Tomáš Kapler
Received on 24. 07. 2014, 13:56 CEST

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME