Re: 1 eshop x více eshopů

From: Martin Kolčaba <martin.kolcaba (zavinac)>
Date: Wed, 30 Jul 2014 09:35:31 +0200
Jirko, promiň, zapomněl jsem, že jsme si vlastně tykali :)

Ty firmy pro to mohou mít různé důvodu. Od toho, kdy chtějí shopy odlišit a
pro každý využít jinou strategii, až třeba po to tapetování výsledků SERP,
jak píše Michal a které je podle toho co píšeš pravděpodobnější.

Když někdo hledá daný produkt, najde X shopů, které ho nabízejí, má možnost
volby a porovnání jednotlivých obchodů, jejich cen, nabízených informací
atd. To, že třeba čtyři ze šesti e-shopů které si otevřel patří jedné firmě
klasického zákazníka až tolik nezajímá.

V čem se ty konkurenční e-shopy liší? Mají jiné ceny, jiný přístup, pracují
jinak s produkty? Nebo jsou všechny na jedno brdo?

Ale pokud má jedna firma 10 shopů jak píšeš, tak asi všechny budou stejné.
Pak to bude snaha o to být co nejvíc vidět s jakýmkoli shopem, bez toho,
aby se jednotlivé shopy nějak lišily a nebo cílily na jiné skupiny. Taková
strategie v podstatě žádnému z těch shopů neumožní dostat se výrazně
dopředu, ale umožní jim pokrýt velkou část strany výsledků a tím zvýšit
pravděpodobnost, že se zákazníci prokliknou k nim.

Martin Kolčaba
Skype: kolcaba.m
tel. (SK): +421 949 248 820
tel. (CZ): +420 732 156 613
*Zůstaňme ve spojení* na Twitteru <https://www.twitter.com/mKolcaba> | na
Facebooku <http://www.facebook.com/komartcz>
www.komart.cz | blog.komart.cz


Dne 30. července 2014 7:59 Jiri Laburda <laburda (zavinac) gmail.com> napsal(a):

> Martine, díky za odpověď. Co přesně chci prodávat bych nerad říkal, jedná
> seo zboží v hodnotách 20 - 30 tisíc , které prodává několik dalších eshopů
> a jedna firma má cca 10 eshopů.. Tak mě zajímá, proč to tak má, jestli jí
> to něco přináší apod..
>
> Jirka
>
> --
> JIŘÍ LABURDA
> ============================
> Mobil: 775 065 825
>
>
>
> Dne 29. července 2014 19:57 Martin Kolčaba <martin.kolcaba (zavinac) gmail.com>
> napsal(a):
>
> > Ono záleží, jaký sortiment dané e-shopy mají mít a jakou cestou se vydáte
> > při budování značky. Předpokládám ale, že sortiment mají mít stejný.
> Pokud
> > je to jinak, opravte mne:
> >
> > Výhody více e-shopů:
> > - můžete vybudovat dvě (nebo víc) značky, každou s jiným přístupem,
> > servisem, komunikací i cenami, a každou tak zasáhnout jinou cílovou
> skupinu
> >
> > Nevýhody více e-shopů:
> > - máte v podstatě dvojí práci, musíte budovat dva (nebo víc) obchodů, a
> > pokud to děláte jen "kvůli SEO" a provázání e-shopů v naději, že si
> > navzájem pomohou ve vyhledávání, bude lepší se soustředit na jeden.
> > - co se SEO týká, musíte pro každý ze shopů nastavit vhodnou strategii.
> > Většinou to dopadne tak, že jeden z e-shopů bude lepší a druhý horší,
> > případně budou oba stejné (špatné)
> >
> > Ale jak říkal kolega přede mnou, odpovědět na vaši otázku je trošku
> > věštěním z křišťálové koule, chtělo by to víc informací:
> > - co budete prodávat
> > - proč uvažujete nad více e-shopy, jaký je ten důvod?
> > - pokud budete mít víc e-shopů, přemýšlel jste, zda pro oba seženete
> > dostatečně dobrý obsah?
> >
> >
> > Martin Kolčaba
> > Skype: kolcaba.m
> > tel. (SK): +421 949 248 820
> > tel. (CZ): +420 732 156 613
> > *Zůstaňme ve spojení* na Twitteru <https://www.twitter.com/mKolcaba> |
> na
> > Facebooku <http://www.facebook.com/komartcz>
> > www.komart.cz | blog.komart.cz
> >
> >
> > Dne 29. července 2014 18:24 Pavel Ungr <necodymiconer (zavinac) hotmail.com>
> > napsal(a):
> >
> > > No z pohledu SEO bych dělal spíše jeden e-shop. Jedna doména, jedna
> > > značka, menší a konzistentnější náklady. Ovšem podle mě by ta otázka
> měla
> > > jít spíše ze strany obchodního modelu, cílové skupiny a brandingu než
> > SEO.
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > Pavel Ungr, SEO konzultant
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > Od: Jiri Laburda
> > > Odesláno: ‎úterý‎, ‎29‎. ‎července‎ ‎2014 ‎15‎:‎32
> > > Komu: seo (zavinac) nawebu.cz
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > Dobrý den,
> > >
> > > rád bych se zeptal na klady a zápory řešení eshopu:
> > >
> > > 1) Mít jeden eshop a propagovat ho, dělat pro něj SEO apod.
> > > 2) Mít více eshopů, pod různými názvy, vzájemně je provázat, zanést do
> > > zbožáků apod...
> > >
> > > V čem jsou výhody a nevýhody každého řešení? Setkali jste se s tím, že
> je
> > > lepší mít více podobných eshopů a lépe tak prodávat?
> > >
> > > Díky za info.
> > > --
> > > JIŘÍ LABURDA
> > > ============================
> > > Mobil: 775 065 825
> > >
> >
>
Received on 30. 07. 2014, 09:35 CEST

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME