Re: Velikost obrázků v původní velikosti

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Wed, 28 Jan 2015 20:04:07 +0100
jestli to měla být reakce na můj předchozí příspěvek, tak v něm šlo o to,
že ty mega fotky nebyly po kliknutí v lightboxu, ale uvnitř samotné
stránky, zmenšené jen CSS stylem, tj. stránka referencí pak měl místo
desítek kilobyte megabajty.

Jinak ovšem jestli jde o zobrazení fotky v lightboxu, s tím že před
kliknutím je fotka v malém rozlišené, to žádný problém nedělá (pakliže to
není blbě uděláno). Google počítá pro každou stránku dobu, za jakou se
načte a stránka pak dostává mínusové body, když se načítá pomalu (s tím že
do toho načítání se počítají i skripty a obrázky). A samozřejmě datový
objem ovlivňuje i tu rychlost. Navíc tam jsou tuším penalizace za samotný
datový objem při zobrazení google na mobilním zařízení, kdy se prioritizují
mobilně přístupné weby. Pakliže se ten obrázek načte až po kliknutí, tak to
problém nedělá, pakliže tam vývojář neudělá nějakou koninu typu načtení
velkých obrázků skrytě rovnou, aby se pak rychleji načítaly při kliknutí.
Lepší je opačný přístup - lazyload všeho až když je to potřeba (a u
rezpoznivních webů - načítání takové verze obrázku, jaká je potřeba
vzhledem k rozlišení/typu používaného zařízení resp. využívanému layoutu).

na Seznam tohle (zatím) vliv nemá, alespoň ne žádný přímý - nevylučuji ale
nepřímý vliv, kdy vyhledavače měří také user experience - chování uživatelů
na cílových stránkách zprostředkovaně pomocí analýzy jejich chování při
prohlížení výsledků fulltextu - tj. když uživatel klikne na výsledek a pak
se vrátí a klikne na jiný výsledek, může to být pro vyhledavač signál, že
není s prvním výsledkem spokojen. A tato nespokojenost může být způsobena
nejen obsahem, ale i pomalostí načítání obsahu, kdy když se web nenačte do
jednotek vteřin (což špatně načítané obrázky klidně mohou způsobit), tak
část uživatelů prostě klikne na zpět a jde na další stránku. Pokud je mi
známo, tohle přímo a automaticky analyzuje Google a započítává do svých vah
jednotlivým webům, Seznam to dělal jen nepřímo expost při analýze změn
svých algoritmů.

Tom


Tomáš Kapler

Dne 28. ledna 2015 18:52 Dušan Pernický <dusan (zavinac) pernicky.net> napsal(a):

> Mohl bych vás požádat o názor?
>
> Má opravdu velikost obrázků (objem dat), které se zobrazí zákazníkovi
> eshopu po kliknutí na náhledy produktu v Lightboxu, vliv na hodnocení webu
> Googlem nebo Seznamem?
>
> Obrázky v původní velikosti mají cca 100 až 400 kB,
>
> --
> Dušan Pernický
> IČ: 86917315
> DIČ: CZ8102215869
> dusan (zavinac) pernicky.net
> +420 607 190 190M
>
Received on 28. 01. 2015, 20:04 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME