Re: Velikost obrázků v původní velikosti

From: Dušan Pernický <dusan (zavinac)>
Date: Wed, 28 Jan 2015 21:35:35 +0100
Nebyla to reakce na váš předchozí příspěvek. S tím naprostou souhlasím.

Je to jeden z požadavků SEO specialisty na mě jako programátora. Dostal
jsem za úkol zmenšit obrázky větší než 100 kB.

Snad tady nebude vadit příklad.
Na stránce http://www.zahradnimanie.cz/ratanova-sestava-tasman se po
kliknutí na poslední náhled produktu zobrazí obrázek
http://www.zahradnimanie.cz/sites/default/files/imagecache/colorbox_picture/data/eshop_item_picture/7508/006ratanova-sestava-tasman-original.jpg,
který má 424 kB. Myslím, že je to největší obrázek v eshopu.

Podle mého názoru, tento obrázek nemá na SEO vliv.



--
Dušan Pernický
IČ: 86917315
DIČ: CZ8102215869
dusan (zavinac) pernicky.net
+420 607 190 190

Dne 28. ledna 2015 20:04 Tomas Kapler <tomas (zavinac) kapler.cz> napsal(a):

> jestli to měla být reakce na můj předchozí příspěvek, tak v něm šlo o to,
> že ty mega fotky nebyly po kliknutí v lightboxu, ale uvnitř samotné
> stránky, zmenšené jen CSS stylem, tj. stránka referencí pak měl místo
> desítek kilobyte megabajty.
>
> Jinak ovšem jestli jde o zobrazení fotky v lightboxu, s tím že před
> kliknutím je fotka v malém rozlišené, to žádný problém nedělá (pakliže to
> není blbě uděláno). Google počítá pro každou stránku dobu, za jakou se
> načte a stránka pak dostává mínusové body, když se načítá pomalu (s tím že
> do toho načítání se počítají i skripty a obrázky). A samozřejmě datový
> objem ovlivňuje i tu rychlost. Navíc tam jsou tuším penalizace za samotný
> datový objem při zobrazení google na mobilním zařízení, kdy se prioritizují
> mobilně přístupné weby. Pakliže se ten obrázek načte až po kliknutí, tak to
> problém nedělá, pakliže tam vývojář neudělá nějakou koninu typu načtení
> velkých obrázků skrytě rovnou, aby se pak rychleji načítaly při kliknutí.
> Lepší je opačný přístup - lazyload všeho až když je to potřeba (a u
> rezpoznivních webů - načítání takové verze obrázku, jaká je potřeba
> vzhledem k rozlišení/typu používaného zařízení resp. využívanému layoutu).
>
> na Seznam tohle (zatím) vliv nemá, alespoň ne žádný přímý - nevylučuji ale
> nepřímý vliv, kdy vyhledavače měří také user experience - chování uživatelů
> na cílových stránkách zprostředkovaně pomocí analýzy jejich chování při
> prohlížení výsledků fulltextu - tj. když uživatel klikne na výsledek a pak
> se vrátí a klikne na jiný výsledek, může to být pro vyhledavač signál, že
> není s prvním výsledkem spokojen. A tato nespokojenost může být způsobena
> nejen obsahem, ale i pomalostí načítání obsahu, kdy když se web nenačte do
> jednotek vteřin (což špatně načítané obrázky klidně mohou způsobit), tak
> část uživatelů prostě klikne na zpět a jde na další stránku. Pokud je mi
> známo, tohle přímo a automaticky analyzuje Google a započítává do svých vah
> jednotlivým webům, Seznam to dělal jen nepřímo expost při analýze změn
> svých algoritmů.
>
> Tom
>
>
> Tomáš Kapler
>
> Dne 28. ledna 2015 18:52 Dušan Pernický <dusan (zavinac) pernicky.net> napsal(a):
>
> > Mohl bych vás požádat o názor?
> >
> > Má opravdu velikost obrázků (objem dat), které se zobrazí zákazníkovi
> > eshopu po kliknutí na náhledy produktu v Lightboxu, vliv na hodnocení
> webu
> > Googlem nebo Seznamem?
> >
> > Obrázky v původní velikosti mají cca 100 až 400 kB,
> >
> > --
> > Dušan Pernický
> > IČ: 86917315
> > DIČ: CZ8102215869
> > dusan (zavinac) pernicky.net
> > +420 607 190 190M
> >
>
Received on 28. 01. 2015, 21:35 CET

Chcete se nauit vc? Navtivte nae odborn kolen

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME