Re: Velikost obrázků v původní velikosti

From: Tomas Kapler <tomas (zavinac)>
Date: Wed, 28 Jan 2015 22:51:19 +0100
jestli to myslel jako obecné pravidlo, tak má celkem smysl (byť tedy já
bych to formuloval jinak, (např. používat jpg s kompresí 70 % zmenšené v
prohlížeči na polovinu oproti zobrazované velikosti - dosahuje se tím
lepších výsledků při nižším objemu), ale nevztáhl bych to na na ty na klik
načítané obrázky (kde bych to zas formuloval spíš jako 85 % komprese a
velikost max. 800×600 - kvůli user experience ne vyhledavačům). Jestli
explicitně nezmínil ty popup fotky, tak bych to bral tak, že ně při tom
psaní nemyslel (SEO popup oken se běžně nedělá)

Jestli explicitně myslel popup fotky, tak bych mu to podle typu kšeftu buď
vysvětlil, že to je nesmysl, nebo mu to udělal a naúčtoval podle pracnosti
( a nebo nějakou kombinaci).

P.S.: Kdysi jsem to svého času řešil (jeden externí systém měl limit na
velikost obrázků) tak co si vzpomínám v imagemagick je na to parametr
-define jpeg:extent={size}, přes GD se to myslím muselo řešit nějakou
iterací (když tedy člověk nechtěl vyloženě nastavit nějaké bezpečné minimum
či přibližné optimum, ale nejbližší maximum)

Tom



Tomáš Kapler

Dne 28. ledna 2015 21:35 Dušan Pernický <dusan (zavinac) pernicky.net> napsal(a):

> Nebyla to reakce na váš předchozí příspěvek. S tím naprostou souhlasím.
>
> Je to jeden z požadavků SEO specialisty na mě jako programátora. Dostal
> jsem za úkol zmenšit obrázky větší než 100 kB.
>
> Snad tady nebude vadit příklad.
> Na stránce http://www.zahradnimanie.cz/ratanova-sestava-tasman se po
> kliknutí na poslední náhled produktu zobrazí obrázek
>
> http://www.zahradnimanie.cz/sites/default/files/imagecache/colorbox_picture/data/eshop_item_picture/7508/006ratanova-sestava-tasman-original.jpg
> ,
> který má 424 kB. Myslím, že je to největší obrázek v eshopu.
>
> Podle mého názoru, tento obrázek nemá na SEO vliv.
>
>
>
> --
> Dušan Pernický
> IČ: 86917315
> DIČ: CZ8102215869
> dusan (zavinac) pernicky.net
> +420 607 190 190
>
> Dne 28. ledna 2015 20:04 Tomas Kapler <tomas (zavinac) kapler.cz> napsal(a):
>
> > jestli to měla být reakce na můj předchozí příspěvek, tak v něm šlo o to,
> > že ty mega fotky nebyly po kliknutí v lightboxu, ale uvnitř samotné
> > stránky, zmenšené jen CSS stylem, tj. stránka referencí pak měl místo
> > desítek kilobyte megabajty.
> >
> > Jinak ovšem jestli jde o zobrazení fotky v lightboxu, s tím že před
> > kliknutím je fotka v malém rozlišené, to žádný problém nedělá (pakliže to
> > není blbě uděláno). Google počítá pro každou stránku dobu, za jakou se
> > načte a stránka pak dostává mínusové body, když se načítá pomalu (s tím
> že
> > do toho načítání se počítají i skripty a obrázky). A samozřejmě datový
> > objem ovlivňuje i tu rychlost. Navíc tam jsou tuším penalizace za samotný
> > datový objem při zobrazení google na mobilním zařízení, kdy se
> prioritizují
> > mobilně přístupné weby. Pakliže se ten obrázek načte až po kliknutí, tak
> to
> > problém nedělá, pakliže tam vývojář neudělá nějakou koninu typu načtení
> > velkých obrázků skrytě rovnou, aby se pak rychleji načítaly při kliknutí.
> > Lepší je opačný přístup - lazyload všeho až když je to potřeba (a u
> > rezpoznivních webů - načítání takové verze obrázku, jaká je potřeba
> > vzhledem k rozlišení/typu používaného zařízení resp. využívanému
> layoutu).
> >
> > na Seznam tohle (zatím) vliv nemá, alespoň ne žádný přímý - nevylučuji
> ale
> > nepřímý vliv, kdy vyhledavače měří také user experience - chování
> uživatelů
> > na cílových stránkách zprostředkovaně pomocí analýzy jejich chování při
> > prohlížení výsledků fulltextu - tj. když uživatel klikne na výsledek a
> pak
> > se vrátí a klikne na jiný výsledek, může to být pro vyhledavač signál, že
> > není s prvním výsledkem spokojen. A tato nespokojenost může být způsobena
> > nejen obsahem, ale i pomalostí načítání obsahu, kdy když se web nenačte
> do
> > jednotek vteřin (což špatně načítané obrázky klidně mohou způsobit), tak
> > část uživatelů prostě klikne na zpět a jde na další stránku. Pokud je mi
> > známo, tohle přímo a automaticky analyzuje Google a započítává do svých
> vah
> > jednotlivým webům, Seznam to dělal jen nepřímo expost při analýze změn
> > svých algoritmů.
> >
> > Tom
> >
> >
> > Tomáš Kapler
> >
> > Dne 28. ledna 2015 18:52 Dušan Pernický <dusan (zavinac) pernicky.net> napsal(a):
> >
> > > Mohl bych vás požádat o názor?
> > >
> > > Má opravdu velikost obrázků (objem dat), které se zobrazí zákazníkovi
> > > eshopu po kliknutí na náhledy produktu v Lightboxu, vliv na hodnocení
> > webu
> > > Googlem nebo Seznamem?
> > >
> > > Obrázky v původní velikosti mají cca 100 až 400 kB,
> > >
> > > --
> > > Dušan Pernický
> > > IČ: 86917315
> > > DIČ: CZ8102215869
> > > dusan (zavinac) pernicky.net
> > > +420 607 190 190M
> > >
> >
>
Received on 28. 01. 2015, 22:51 CET

Chcete se naučit víc? Navštivte naše odborná školení

This archive was generated by PROGNAME VERSION on DATE and TIME